Ledigt jobb: Programmerare, PC-spel
- Jobb
- Senior UI Engineer till GOALS
Senior UI Engineer till GOALS
Goals ABOkänd ort
Tidigare erfarenhet är önskad
125 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi utvecklar ett rättvist spel, som är en reflektion av fotboll, snarare än fotbollsindustrin. Vi skapar ett spel som är roligt direkt, drivet av spelupplevelsen, och där skicklighet kommer att leda till den mest konkurrenskraftiga esports-scenen. Vi vill att vårt spel ska vara tillgängligt från var som helst, på vilken plattform som helst och för alla, utan att behöva investera en förmögenhet.
Vi strävar efter att skapa en global gemenskap av spelare, representativ för världen, fri från toxicitet, och där spelande av fotbollsspel är njutbart och gemytligt igen, oavsett om det är för skojs skull eller på en hög konkurrensnivå. Vi vill inspirera varje barn som spelar fotboll eller videospel och hjälpa dem att känna att de kan få fram det bästa i sig själva, i en respektfull och säker liga.
GOALS är för alla, precis som fotboll kan och bör vara. Det är för de som spelar för skojs skull och de som spelar professionellt. För spelarna, tränarna och fansen. För skaparna och modeälskarna - oavsett om du är intresserad av att perfekta ditt lags utseende, visa upp din egen stil, eller bara beundra kreativiteten omkring dig. GOALS är fotboll.
Läs mer om GOALS här. (https://studio.playgoals.com/)
Välkommen till ingenjörsteamet
GOALS är användarfokuserat i alla aspekter, med betoning på intuitiva och uppslukande användargränssnitt som förbättrar spelinteraktionen och upplevelsen. Som Senior UI Engineer kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla och förfina UI-ramverket och elementen för att säkerställa en presterande och visuellt tilltalande spelupplevelse. Rollen är en del av ett tvärfunktionellt område och kräver stort samarbete med UX, konst och speldesign.
Vi använder C++ i Unreal Engine 5, tillsammans med en liten mängd Blueprints.
På GOALS kommer du att...- Designa och utveckla robust UI-arkitektur och ramverk för att stödja effektiva och responsiva användargränssnitt.
- Skapa verktyg och återanvändbara system som strömlinjeformar UI/UX-arbetsflödet för konstnärer, designers och programmerare.
- Samarbeta med UX-designers och tekniska konstnärer för att skapa intuitiva och visuellt tilltalande användargränssnitt/komponenter.
- Optimera UI-infrastrukturen för prestanda över plattformar.
- Arbeta iterativt för att snabbt släppa MVP-omfång och förbättra därifrån.
Idealiskt har du...
- Erfarenhet av Unreal Engine 5, särskilt UMG och Blueprint
- Stark erfarenhet av att använda C++
- Erfarenhet av att optimera UI för prestanda
- Erfarenhet av att arbeta med konsol (Xbox, PlayStation)
Om anställningen
Positionen är tillfällig i 6 månader (med möjlighet till förlängning) och du kan arbeta från vårt kontor i Stockholm, hybrid eller helt på distans från var som helst i Europa. Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på engelska, både muntligt och skriftligt.
För denna position erbjuder vi ingen flyttassistans. Förutom möjligheter till kreativ påverkan och professionell tillväxt har arbete på GOALS många andra fördelar som tjänstepension, 30 dagar betald ledighet, flexibla arbetstider och mer. Läs mer här. (https://studio.playgoals.com/life)
Ansökan
För denna roll vill vi att du inkluderar:
- LinkedIn-profil, CV eller något annat dokument som visar din erfarenhet
- En länk till din Github (om tillämpligt)
Vi uppmuntrar dig starkt att ansöka även om du inte känner att du uppfyller alla krav. Du kanske är precis vad vi behöver, även om vi inte har förstått det ännu. GOALS är fortfarande ett ungt företag och vi förändras snabbt. Men en sak som aldrig förändras är vår övertygelse om att vi behöver en mångsidig studio-miljö, fylld med olika perspektiv och färdigheter.
Läs mer om vår rekryteringsprocess (https://studio.playgoals.com/stories/recruitment-process)
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb